Gå med i Årsta Scoutkår!

Du får uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa utmaningar och ha kul med dina scoutkompisar medan vi utforskar världen. Du kan vara scout genom hela livet.

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du sedan vara hela livet. De tre vanligaste svaren på varför man är scout: Kompisarna, Åka på läger, Prova på nya saker.

Vi lär vi oss bland annat friluftsmatlagning, täljtekniker och sjukvård. Vi åker gärna pulka på vintern och bygger snölyktor. Våra scouter som varit ute och rest kommer gärna och berättar på avdelningarna om vad de varit med om. Vi har också ett kök att baka och laga mat i. Vi åker ut på övernattningar vår Åvastuga i Tyresta och så åker vi på sommarläger när det är som varmast. På läger bor vi i tält och lagar mat på öppen låga.

Gå med i vår scoutkår! Din intresseanmälan skickas direkt till vårt medlemsregister. Fält som är markerade med * är obligatoriska.

ANMÄL DIG HÄR