Äventyrare 12–15 år

Äventyrarnas avdelning i Årsta Scoutkår heter Spejarna och träffas på torsdagar.

Som äventyrarscout får du fortsätta dig att lära dig något på varje scoutmöte, som är två timmar långt. Det är mycket fokus på patrullen, den lilla gruppen. Vi fördjupar kunskap om kamratskap och ledarskap, vi antar utmaningar och åker på hajker och upplever äventyr tillsammans. Vi blickar även utanför vår egen scoutkår och samarbetar med andra kårer.

Alla har möjlighet att bidra till innehållet i scoutmöten och andra aktiviteter. Det kan vara allt från att poppa popcorn över öppen eld till att åka på läger och möta scouter från hela världen.

Det mesta inom Scouterna handlar om äventyr, men vi tar oss också tid att fundera över vad vi varit med om och lärt oss. Som scout gör man alltid sitt bästa, men vi är inte rädda för att testa nya saker och det är helt okej om saker går fel. Genom att testa flera lösningar och titta närmare på resultatet kan vi utveckla och förbättra oss.

De flesta som blir Äventyrare har varit med i Scouterna sedan tidigare, men det går såklart även bra att börja som Äventyrare direkt.