Spårarna 8–9 år

Årsta Scoutkår har tre spåraravdelningar: Sländorna (måndagar), Skalbaggarna (tisdagar) och Steklarna (onsdagar).

I Årsta Scoutkår får du uppleva naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem och ha roligt med scoutkompisarna medan vi utforskar, leker, pysslar och lagar mat tillsammans. Du lär dig något nytt på varje scoutmöte, som att tälja med kniv eller lägga bandage på någon som gjort sig illa. Vi lär oss genom att prova på allt på riktigt, istället för att läsa om det. Varje möte är 1,5 timme långt.

Vi arbetar alltid i fasta patruller (fyra patruller i varje avdelning, med en ledare per patrull) där alla är med och bestämmer. Det är smart, för tillsammans hjälps vi åt att testa, lösa utmaningar och ha roligt.

När man är scout gör man alltid sitt bästa, men det gör inget om det råkar bli fel. Därför brukar vi tänka lite extra på hur vi gjorde, till så att vi blir ännu bättre till nästa gång.